piątek, 3 listopada 2017

Jak wygląda pisanie pracy magisterskiej w Stanach?

Tym semestrem kończę moją karierę na Columbia University. Zostało mi do zrobienia 6 punktów, aby ukończyć tą uczelnią z tytułem magistra (Master of Science). Tak jak już wcześniej wspominałem każdy przedmiot jest za 3 punkty, czyli jak łatwo wyliczyć na ten semestr mam do zrobienia dwa przedmioty. To gdzie ta praca magisterska w takim razie?

Na mojej uczelni nie ma obowiązku robienie żadnej pracy magisterskiej. Należy zdobyć 30 punktów, aby uzyskać magistra i tyle. Można to zrobić biorąc przedmioty (3 punkty), robiąc praktyki (1 punkt) lub wybierając individual research (1-4 punkty). I właśnie wybrałem tą ostatnią opcję , zamiast dwóch przedmiotów, robię jeden plus pracę magisterską. Uznałem, że skoro robię roczny kurs magisterski w 1,5 roku to mogę ostatni semestr poświęcić się i zrobić naprawdę porządną pracę magisterską. 

Nazywa się to individual research, a nie thesis, ponieważ nie ma takiej formy jaką znamy z polskich uczelni. Nie ma obrony pracy magisterskiej przed komisją, nie ma wymagań co do czcionek, marginesów, odstępów itp. Nie ma również czegoś takiego, jak sprawdzanie pracy przez Antyplagiat. Jedyne wymaganie jest takie, iż praca musi zostać opublikowana. To znaczy, coś na końcu tego naszego research'u musimy przedstawić naszemu opiekunowi naukowego. 

Brzmi bardzo luźno, lecz tylko z pozoru. Nikt nie wywiesza tutaj list z tematami na pracę magisterską. Temat badań musimy sami wymyślić lub też poradzić się swojego opiekuna. Na początku semestru należy przedstawić Research Objective, czyli opis badań. Nie wiedziałem jak ciężko jest takie coś napisać, dopóki sam nie musiałem się z tym zmierzyć.

Moja specjalizacja to Budowa Tuneli, dlatego też, chciałem przeprowadzić badania w tej dziedzinie. W moich badaniach postanowiłem bazować na moim doświadczeniu z poprzednich semestrów: Chciałem wykorzystać Geotechnical Centrifuge (Wirówkę Geotechniczną), czyli maszynę, której nie mamy w całej Polsce. Opisywałem ją kilka miesięcy temu (LINK). Miałem do dyspozycji również MakerSpace, czyli warsztat z drukarkami 3D, wycinarkami laserowymi, piłami, prasami hydraulicznymi (LINK).

Geotechnical Centrifuge

MakerSpace
I tak, wpadłem na pomysł, aby mój profil tunelu wydrukować w 3D, a potem użyć w badaniach w laboratorium przy użyciu wirówki. Znalazłem temat badań z zastosowaniem mojego modelu i zaproponowałem to mojemu wydziałowi. Ten się na to zgodził i od tego momentu większość mojego czasu spędzam w laboratorium lub w warsztacie. Na koniec badań zamierzam napisać pracę z dokładnym opisem i analizą, a dodatkowo napisać krótki artykuł podsumowujący moje badania. Wtedy też, będę mógł się podzielić tym co właściwie ja tam badam i opublikować mój artykuł.

Z pisaniem pracy magisterskiej na podstawie badań jest trochę inaczej niż z pracami czysto teoretycznymi. Ja do rozpoczęcia pisania, muszę skończyć moje całe badania. Nie mogę pisać rozdział po rozdziale, bo wszystko zależy tak naprawdę od wyników moich badań. A jak na razie, to nie nie mam pojęcia jaki będzie ich rezultat :) Dlatego też, do końca listopada zamierzam nie opuszczać laboratorium, a od początku grudnia zaczynam fizyczne pisanie całej pracy. Mam czas do końca tego semestru, który kończy się 22 grudnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz