wtorek, 12 września 2017

Shopping Period

Minął już pierwszy tydzień zajęć. Przez pierwsze dwa tygodnie trwa "shopping period", podczas których, każdy student może przyjść na każde zajęcia i po czasie zdecydować czy interesuje go wybrany przedmiot. Po dwóch tygodniach zamykana jest rejestracja i nie można już dokonać zmiany, usunięcia lub dodania żadnego przedmiotu.

Do uzyskania tytułu magistra na Columbii potrzeba 30 kredytów (credits), a każdy przedmiot to 3 kredyty. Czyli, jak łatwo wyliczyć trzeba zapisać się na 10 przedmiotów w trakcie studiów magisterskich. W pierwszym roku zdołałem uzyskać 24 kredyty (8 przedmiotów) i w tym ostatnim semestrze mam do uzyskania jedynie 6 kredytów.  Trzy z nich zamierzam poświęcić na pracę magisterską (Individual Research) i do tego dorzucić jeden przedmiot. 

I chyba teraz mam większy dylemat z wyborem tego jedynego przedmiotu, niż jak wcześniej miałem wybrać cztery. Odchodzą mi już te, które wcześniej robiłem, dlatego też, wybór jest trochę ograniczony. 

Dlatego "shopping period" wykorzystuje do ostatniego dnia i chodzę po różnych klasach patrząc co by mnie zainteresowało i byłoby ciekawym dodatkiem dla mojej specjalizacji. Zarządzanie projektami, zarządzanie budową czy też coś z geotechniki, konstrukcji, architektury?

Od tego roku, powstał nowy kurs o nazwie Architectual Design, Computation, and Method prowadzony przez architekta Gabriela Calatrava, syna Santiago Calatrava, jednego z najsławniejszych architektów na świecie. Jest to kurs projektowania i analizy konstrukcji na pograniczu budownictwa i architektury. Wybrałem się na pierwsze zajęcia i uważam, że jest to na pewno kurs godny uwagi ze względu na oryginalną formę zajęć. Jest to pokazanie drogi od konceptu do końcowego produktu, jakim jest budynek, most czy inny obiekt. Jest to trochę pokazanie nam budowlańcom, o co tak naprawdę chodzi architektom. Kurs dobry na pewno dla tych co studiują konstrukcje.

Ten przedmiot raczej nie pasuje do mojej specjalizacji, dlatego też będę szukał dalej. Zostały mi ostatnie 2 dni shopping period.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz