środa, 14 czerwca 2017

Rapid Excavation and Tunneling Conference 2017

RETC była moją pierwszą "tunelową" konferencją. RETC odbywa się raz na dwa lata i jest największą konferencją tego typu w USA. Ponad 1300 osób pojawiło się w San Diego, aby uczestniczyć w zajęciach, pokazach, targach oraz spotkaniach ludzi z branży. 

Jako jeden z dziewięciu stypendystów miałem okazję uczestniczyć w tej konferencji bez ponoszenia żadnych kosztów. A mieszkaliśmy, nie byle gdzie, bo w Manchester Grand Hyatt, czyli tam gdzie odbywało się całe wydarzenie. Do tego mieliśmy organizowane wspólne śniadania, obiady i uroczyste kolacje razem z najważniejszymi ludźmi z branży. Każdy z członków organizacji UCA (Underground Construction Association) starał się usiąść przy innym stole byśmy mieli okazję każdego poznać osobiście. 

Na oficjalnej kolacji całej konferencji udało mi się nawet usiąść obok keynote speakera, Douga Most'a, który był przez 7 lat redaktorem The Boston Globe. Dla tych, którzy nie kojarzą tej gazety, to jedna z historia śledztwa dziennikarzy tej gazety było przedstawione w filmie Spotlight, który zdobył 2 Oskary za najlepszy film i scenariusz, a sami dziennikarze zostali nagrodzeni prestiżową nagrodą Pulitzera (nagroda przyznawana, nomen omen, na Wyższej Szkole Dziennikarstwa uczelni Columbia University). A na konferencję RETC został zaproszony ze względu na wydanie książki The Race Underground, opowiadającej o początkach budowy metra w Nowym Jorku oraz w Bostonie (gdzie powstało pierwsze metro w USA).

Nie powiem, żebym się nie zestresował, kiedy zorientowałem się obok mnie siedzi główna osoba dzisiejszego wieczoru. Doug okazał się bardzo ciekawą osobą i bardzo chętnie opowiadał o historii powstawania własnej książki jak i o Spotlight, ponieważ osobiście zna wszystkich dziennikarzy, którzy uczestniczyli w śledztwie. Podkreślał również jak ta sprawa zwiększyła rozpoznawalność samej gazety i jej przychodów :)

Wracając do sama konferencji, to była wypełniona różnymi zajęciami. Jednocześnie na 4 różnych salach trwały różne sesje techniczne, tak, że trzeba było wybierać te tematy, które nas interesowały i "skakać" po salach, aby w nich uczestniczyć. I tak sesje trwały od 8.30 do 18. I od 20 zaczynały się "integracje". Dla stypendystów były przygotowane specjalne "networkingowe" spotkania. Przy piwie czy winie można było w luźniejszej atmosferze poznać ludzi, pracujących nad największymi projektami tunelowymi w kraju i zagranicy. 

Widok z okna pokoju.
Konferencja trwała 4 dni i każdy dzień wyglądał podobnie, wypełniony od rana do wieczora, dlatego też trochę żal, iż nie było za bardzo czasu na zwiedzanie San Diego. Był to mój pierwszy pobyt w Kalifornii i niestety nie wiele udało mi się zobaczyć. Dodatkowo, pogoda nie zachęcała do opuszczania sesji, ponieważ cały czas było w okolicach 20 stopni, a słońca to nie zobaczyłem ani razu w ciągu całego pobytu...

Jedyna atrakcja miasta, którą udało mi się zobaczyć - amerykański lotniskowiec USS Midway.
Na koniec dostaliśmy w prezencie ponad 600-stronnicową książkę "The History of Tunneling in the United States" oraz ponad 1000-stronnicowe materiały konferencyjne. Całe wakacje, na przeczytanie tego wszystkiego, mogą nie wystarczyć :).

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

W trakcie trwania konferencji odbywały się również finały NBA i nawet, w takich okolicznościach nie mogło zabraknąć nawiązania do największego wydarzenia Koszykówki na całym świecie. Tak wyglądał ostatni slajd jednego z prezentujących:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz