środa, 28 lutego 2018

Oficjalnie z tytułem Magistra!

Dnia 14 lutego 2018 oficjalnie otrzymałem tytuł Master of Science uczelni Columbia University. Dla wszystkich ciekawych jak wygląda taki dyplom, załączam zdjęcie poniżej. Jak można zauważyć, brak informacji na jakim wydziale ukończyłem moje studia, średniej ocen czy wybranej specjalizacji. 

Dyplom w Stanach Zjednoczonych ma inne znaczenie niż w Polsce. Tutaj dyplom poświadcza jedynie o tym jaki tytuł naukowy uzyskaliśmy na danej uczelni. Dużo ważniejszym dokumentem jest Transcript of Records, czyli wykaz poszczególnych przedmiotów i ocen oraz średniej ze wszystkich przedmiotów (GPA). Kiedy aplikujemy do pracy to zostaniemy zapytani o przedstawienie obu dokumentów. 


Dyplom otrzymałem już teraz, ale oficjalne zakończenie roku akademickiego zakończonego uściśnięciem dłoni Prezydenta Columbia University odbędzie się 14 maja. Podczas tej ceremonii zostanie wyczytane moje imię i nazwisko i zostanę zaproszony na środek. Aby władze uczelni nie miały trudności z wyczytaniem, często bardzo skomplikowanych, imion i nazwisk poszczególnych studentów, każdy z nas jest proszony o pisownię fonetyczną. Moja wersja wyglądała następująco: Bart-law-may Dew-ban. Największy problem miałem z głoską [dź]. Kiedy wpisałem taką formę do Google Translate to wyszło prawie idealnie (LINK - kliknijcie w symbol głośnika). 

Czas już tylko wyczekiwać zakończenia roku, które już za:


1 komentarz: