czwartek, 4 maja 2017

Koniec roku!

W czasie gdy w Polsce trwa Majówka, na mojej uczelni odbyły się ostatnie zajęcia w tym roku akademickim. W ciągu pierwszego tygodnia maja mamy "study week", natomiast w drugim mamy Finals, czyli sesję. 12 maja jest ostatnim oficjalnym dniem sesji. Dużo wcześniej niż to jest w Polsce. 17 maja odbędzie się Commencement, czyli uroczysta ceremonia wręczenia dyplomów. To wydarzenie odbywa się jedynie raz w roku. Ja mam przed sobą jeszcze jeden semestr, dlatego też moje graduation odbędzie się w Maju 2018. 

Na Politechnice Gdańskiej okres przed sesją jest zazwyczaj dużo cięższy niż sama sesja, ze względu na terminy oddania wszystkich projektów i prac. Tak też to wyglądało na Columbia University. W ostatnim tygodniu miałem do oddania 4 projekty w formie papierowej oraz przedstawić je w formie prezentacji. 

Co do prezentacji, to chciałbym podkreślić ich ilość. Tutaj, bardzo dużo uwagę przewiązują do wystąpień publicznych i na każdym przedmiocie mamy parę takich prezentacji. W ciągu tego semestru, przy czterech przedmiotach, mieliśmy do zrobienia aż 9 prezentacji. Niektóre indywidualne, a niektóre grupowe. 

Wszystko już za mną. Jeszcze ocen końcowych nie mamy, ale mogę być pewny, że będą one bardzo dobre. Jutro ostatni dzień praktyk wiosennych, dlatego też w ten weekend zamierzam, po długim czasie nauki, 'wyjść do ludzi', świętować ukończenie pierwszego roku i nacieszyć się ostatnimi dniami w NYC przed powrotem do kraju!

A tak będę się cieszył jak zobaczę moich znajomych:

3 komentarze: