sobota, 15 października 2016

Komunikacja Uczelnia - Student

W tym poście chciałbym opisać sposób komunikacji na linii uczelnia (wydział) - student tzn. jak to wygląda tutaj, w porównaniu do uczelni w Polsce. Dokładniej chodzi mi o pocztę elektroniczną i jaką ona tutaj odgrywa rolę.

Z ciekawość wszedłem ostatnio na moją uczelniane konto poczty e-mail i doszedłem do ciekawego spostrzeżenia. Tak dla porównania: od września 2011 roku do dnia dzisiejszego poza konwersacjami z prowadzącymi, otrzymałem 7 e-mail dotyczących dodatkowych wydarzeń, które mają miejsce na uczelni. 7 e-maili przez 5 lat! Są to zaproszenia na Targi Pracy oraz na Dni Ubezpieczeń z poszczególnych lat. A teraz konto uczelniane Columbia: 2 miesiące - 250 e-maili. Są to zaproszenia na przeróżne wydarzenia, seminaria, wykłady, warsztaty, spotkania z wykładowcami z innych uniwersytetów, z pracodawcami. Otrzymujemy również oferty pracy, zaproszenia na pikniki, spotkania integracyjne wydziałów. Dodatkowo ułatwiają nam robotę, ponieważ daty wszystkich wydarzeń są udostępnione w formie kalendarza Google, który możemy w łatwy sposób połączyć z kontem uczelnianym (opartym na Gmail) i wtedy wszystkie wydarzenia wyświetlane są jednocześnie na naszym koncie. Tak, na przykład, wygląda kalendarz wydarzeń na miesiąc październik:


Sporo? Praktycznie codziennie organizowane jest jakieś wydarzenia. I pytanie czy u nas też tak jest? Oczywiście, że tak tylko, że o tym nie mamy pojęcia. Jedynym źródłem wiedzy na temat tego typu wydarzeń są poszczególne strony internetowe, czy to wydziałów, uczelni, czy Biura Karier. Na mojej Politechnice Gdańskiej wiele razy dowiadywałem się o ciekawych wydarzeniach, kiedy już dawno się one odbyły. 

Większość e-maili, które tutaj otrzymujemy, są wysyłane przez jedną osobę, Ta osobą sprawdza wszystkie wydarzenia i wysyła opisy i zaproszenia na skrzynkę pocztową do każdego studenta. Myślę, że nie wymaga to zbyt dużej pracy i środków, a zwiększa, w znacznym stopniu, frekwencję na tych wydarzeniach. W końcu, to jest wszystko dla nas, dla studentów!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz